ראשי » מאמרים » מהי הוצאה מוכרת ואיך היא יכולה לחסוך לכם כסף?

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

מהי הוצאה מוכרת ואיך היא יכולה לחסוך לכם כסף?







לכל אדם באשר הוא יש הוצאות והכנסות כספיות, בין אם הוא עובד כשכיר או כעצמאי. מדי שנה, יש לבצע סיכומים כלכליים, גם של ההכנסות וגם של ההוצאות וכך לבדוק מה המאזן של אחד מול מוסדות המדינה – מס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי. בסיכום הבדיקה ייתכן שיסתבר שהעובד שילם יותר מיסים משהיה אמור ולכן מגיע לו החזר או להיפך – שלא שילם מספיק וייאלץ להוסיף את היתרה. ישנם עקרונות וכללים הקשורים לביצוע הרישומים ואופן ההגשה שלהם, כמו גם תקנות העשויות להשתנות בין עובדים כאלה לאחרים.

אנשים אשר עוסקים בתחום של הנהלת חשבונות מכירים את כל העדכונים והתקנות על בוריים. הם יכולים לסייע למי שמתקשה בהגשת הדו”חות או אפילו לעשות זאת במקומם. עליהם לדעת בדיוק אילו כללים תקפים עבור עובדים שכירים או עצמאיים, עסקים קטנים או גדולים וכמובן חברות ענק. הם גם אלה שיוכלו להסביר את הנושא של הוצאות מוכרות, שכן ברגע שיודעים על אילו הוצאות ניתן לדווח – אפשר יהיה לשקלל את ההוצאות האלה בדו”ח הסופי, מה שיגדיל את חלק ההוצאות. ככל שסעיפי ההוצאות יהיו גבוהים יותר כך יגדל הסיכוי לקבל החזרי מס, שכן הרווח הנקי בין ההכנסות להוצאות יהיה קטן.

איך נקבע האם הוצאה תהיה מוכרת או לא?

ההגדרה הבסיסית של הוצאה מוכרת היא הוצאה שבעל העסק או העובד היה חייב להוציא על מנת להפעיל את העסק שלו, כלומר הוצאה הכרחית לצורך קבלת הכנסות. הוצאה זו יכולה להיות רכישה של אביזר או פריט שיש בו שימוש הכרחי ושגרתי בעסק (כגון : לוח מחיק למשרד, כלי כתיבה, ארגוניות ועוד) אחוז מסוים של פחת כתוצאה משימוש ברכוש קבוע (ציוד משרדי או עבודה מהבית) והפקדות לקרנות פנסיה, קופות גמל וקרנות השתלמות. חשבי שכר הם אלה שיהיו הבקיאים ביותר בתחום זה וחשוב לדעת שמפעם לפעם חלים בו שינויים וחשוב להיות ערים אליהם ולדעת אותם.

הוצאה יכולה להיות מוכרת בגובה הסכום שלה ויש סעיפים שההוצאה הקשורה בהם תהיה חלקית בלבד. חשוב מאד להתייעץ עם איש מקצוע שיידע בדיוק לתת את התשובה הנכונה והמתאימה לכל עובד וכך ינחה אותו בנוגע להגשת המסמכים הדרושים, מילוי טפסים בצורה נכונה וכמובן מעקב אחרי הגשת המסמכים הרלוונטיים ואישור הבקשות כולל ההוצאות המוכרות. כאשר יודעים בדיוק אילו הוצאות תוכרנה על ידי רשויות המיסים אפשר לחסוך הרבה מאד כסף או לקבל החזר על תשלומי מיסים שכבר שולמו.

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב